ZAPRASZAMY I ZACHĘCAMY UCZNIÓW Śl.TZN DO UDZIAŁU W CIEKAWYCH KONKURSACH!!!

 

XXI Międzynarodowy Konkurs Plastyczny „Ludzie ludziom zgotowali ten los”

Konkurs jest realizowany w ścisłej współpracy z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau, a gościem tegorocznej edycji będzie autor książki „Dzieciństwo w pasiakach” – Pan Bogdan Bartnikowski.

Tematyka prac: „Dzieciństwo w pasiakach” 

Technika, formaty prac oraz inne szczegóły określono w Regulaminie

Na prace czekamy do 25 lutego 2019 r.

Młodzieżowy Dom Kultury nr 1 im. Artystów Rodu Kossaków, 43-100 Tychy, ul. Kardynała Hlonda 1, Polska tel. (0-32) 227 30 59, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Międzynarodowy Konkurs Plastyczny "Inne Spojrzenie"

XVII edycja Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Inne Spojrzenie” dla dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 19 lat, organizowanego przez Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 1 w Sosnowcu.
Udział w konkursie jest bezpłatny.  Szczegółowe informacje i regulamin

 

"Safe data..." - przypomnienie o konkursie

Konkurs

Konkurs na spot reklamowy - zobacz niżej 

Termin: 10 I 2019

 

XXXIV Olimpiada Wiedzy Ekologicznej

LogoW dniu 10.01.2019. o godzinie 10.00 odbędzie się etap szkolny XXXIV Olimpiady Wiedzy Ekologicznej. 

W etapie szkolnym uczniowie muszą rozwiązać test pisemny składający się z 50 pytań testowych. Wyłonieni w drodze eliminacji uczniowie (trzech najlepszych uczniów) będzie reprezentować Szkołę w etapie wojewódzkim olimpiady.

Zapisy do dnia: 7.01.2019.

Organizatorzy etapu szkolnego: Panie Marta Łyczba oraz Joanna Romanek.

 

EUROPEJSKI KONKURS STATYSTYCZNY (EKS)

Informujemy, że wystartowała druga edycja Europejskiego Konkursu Statystycznego (EKS).

LogoEKS organizowany jest przez Eurostat we współpracy z urzędami statystycznymi krajów europejskich, w tym Głównym Urzędem Statystycznym.

Głównym celem konkursu jest zainteresowanie uczniów statystyką oraz zachęcanie nauczycieli do wykorzystywania oficjalnych statystyk podczas zajęć z młodzieżą.

Europejski Konkurs Statystyczny składa się z dwóch części: krajowej i europejskiej.

 

Konkurs kierowany jest do dwóch grup wiekowych uczestników:

  • grupa A: uczniowie szkół średnich w wieku 16 – 18 lat
  • grupa B: uczniowie szkół podstawowych (VII i VIII klas) i gimnazjów w wieku 14 - 16 lat

Zespoły tworzone są niezależnie w każdej z grup uczestników (A lub B).

Każdy zespół powinien składać się z od 1 do 3 uczniów oraz nauczyciela - opiekuna zespołu, który będzie nadzorował pracę.

CZĘŚĆ KRAJOWA odbywa się w języku polskim i składa się z dwóch etapów: testu online oraz analizy zbioru danych i prezentacji wyników.

CZĘŚĆ EUROPEJSKA polega na przygotowaniu 2 minutowego filmu.

Na uczestników i opiekunów czekają cenne i atrakcyjne nagrody w postaci bonów podarunkowych!

Zapisy zespołów trwają do 4 lutego 2019 r. do godz. 23.59. 

Zasady, harmonogram oraz pozostałe informacje na temat konkursu znajdziecie na stronie
https://eks.stat.gov.pl/index.html

Koordynator w szkole: Pani Anna Komoniewska

MISTRZOWIE INFOGRAFIKI

Plakat

 

 

Termin: do 15 I 2019

Informacje, regulamin i zgłoszenie konkursowe: https://gwo.pl/mistrzowie-infografiki-konkurs-p4493

 

 

 

XVII WOJEWÓDZKI KONKURS WIEDZY O UNII EUROPEJSKIEJ

Organizator: Pracownia Edukacji Czytelniczej Pałacu Młodzieży w Katowicach.

Eliminacje odbędą się w 27 lutego 2019 r. w sali teatralnej Pałacu Młodzieży przy ul. Mikołowskiej 26 w Katowicach.

Zgłoszenia: do 24 I 2019

INFORMACJE

 

 

OGÓLNOPOLSKI KONKURS ,,SAFE DATA. VIDEO CHALLENGE”

Opracowanie spotu reklamowego z okazji obchodów Dnia Ochrony Danych Osobowych, które przypadają co roku na dzień 28 stycznia.

Logo

Organizator: Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o., Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach.

Konkurs trwa: 26.11.2018 – 10.01.2019r.

W ramach obchodów przygotowywana jest kampania informacyjna, która ma na celu promocje aktywnej postawy wobec bezpieczeństwa danych osobowych i ochrony prywatności, między innymi podczas korzystania z mediów elektronicznych. Kampania odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W ramach kampanii przygotowywane są 2 spoty reklamowe, z których jeden kierowany jest do mieszkańców miast i emitowany na ekranach ledowych w Gliwicach i 8 ekranach zlokalizowanych w największych miastach Polski. Natomiast drugi spot kierowany do uczniów szkół i rozsyłany do wszystkich typów szkół z terenu całej Polski.

W tym roku postanowiliśmy zwrócić się do uczniów szkół średnich oraz studentów z prośbą o zaangażowanie się w przygotowanie spotów. W związku z powyższym wraz z Miejską Biblioteką Publiczną w Gliwicach ogłaszamy Konkurs ,,Safe data. Video challengena opracowanie spotu reklamowego.

Szczegółowe informacje w załącznikach.
Kwestionariusz
Zgoda na wykorzystanie pracy
Zgoda opiekuna
Regulamin

Regulamin konkursu dostępny jest na stronie: www.ssm.silesia.pl

 

„Serce Kapsuły Czasu”

LogoAkcja o zasięgu ogólnopolskim ma charakter konkursu literackiego i plastycznego.
Zadanie konkursowe brzmi: „Podróż wyobraźnią w przyszłość! Twoja miejscowość, nasz świat za sto lat? Opowiedz o tym!”
Celem przedsięwzięcia jest stworzenie przez uczestników „Serca Kapsuły Czasu” – prac literackich i plastycznych. Wszystkie przesłane do nas prace zostaną zamknięte we wnętrzu kapsuły czasu, która powstanie w Krakowie w przyszłym roku.
Akcja trwa do 30 listopada 2019 r., jednakże prace przesłane przed 1 grudnia 2018 r. wezmą udział w ogólnopolskiej wystawie w Krakowie.

Regulamin i informacje: http://tworzymykrakow.org/sercekapsuly/

Serce Kapsuły Czzasu Serce Kapsuły Czzasu

  

 

ZWOLNIENI Z TEORII - projekt społecznościowy

Logo

SERDECZNIE ZAPRASZAM UCZNIÓW ZAINTERESOWANYCH REALIZACJĄ PROJEKTU W RAMACH OLIMPIADY ZWOLNIENI Z TEORII

W związku z zainteresowaniem Olimpiadą i pytaniami, które najczęściej uczniowie zadają przed przystąpieniem do projektu, postanowiłam w kilku zdaniach przedstawić główne założenia Olimpiady. W ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii uczniowie realizują projekty społeczne.

Do 30.11.2018r można zainicjować swój własny projekt (data zakończenia inicjacji).

PROJEKTY SPOŁECZNE oddolne  lokalne, ogólnokrajowe inicjatywy, pobudzające ludzi do działania, będące odpowiedzią na zaobserwowane w rzeczywistości problemy społeczne.

PROJEKT SPOŁECZNY to każda, nawet najprostsza inicjatywa, która zmienia otoczenie na lepsze. To platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych.
Każdy, kto zrealizuje swój projekt, zostaje finalistą i otrzymuje międzynarodowy certyfikat z zarządzania (ceniony przez pracodawców na całym świecie). Główna nagroda to „Złote Wilki” – nagroda dla najlepszych projektów w Polsce.

TWÓJ PROJEKT – może dotyczyć kultury, sportu, nowych technologii, przestrzeni miejskiej, sztuki… wszystkiego, co jest związane z pasją i zainteresowaniami. Każdy Użytkownik Platformy ma możliwość rozpoczęcia projektu lub dołączenia do istniejącego już projektu, który jest na etapie Inicjacji, poprzez zakładkę „Mój Projekt” w Portalu w dowolnym czasie.

W danym momencie (roku szkolnym) możesz realizować na Platformie tylko jeden projekt. Zespół może liczyć od dwóch do dziesięciu osób, choć rekomendowana jest praca w zespołach od trzech do sześciu osób.

KIEROWNIK PROJEKTU osoba, która utworzyła projekt na Platformie, staje się kierownikiem tego projektu. Funkcję Kierownika można przekazać innej osobie w zespole, w dowolnym momencie trwania projektu w zakładce „Mój Projekt” na Platformie.

Każdy projekt musi być realizowany w wybranym przez zespół na etapie Inicjacji temacie i formacie.

TEMAT PROJEKTU: edukacja, kultura, ekologia i natura, zdrowie i sport, przestrzeń miejska, społeczeństwo obywatelskie, społeczność lokalna.

FORMAT:

  • reklama społecznaprojekt, w którym beneficjenci otrzymują ważny przekaz, głównie poprzez kampanię marketingową: plakaty, ulotki, filmy na YouTube, itd
  • wydarzenie publiczneprojekt skoncentrowany wokół jednego bądź serii wydarzeń otwartych dla szerokiej grupy beneficjentów
  • projekt technologiczny – projekt, w którym beneficjenci będą korzystać z wytworzonej w trakcie prac projektowych technologii. Może to być urządzenie, aplikacja lub portal internetowy – jednak tylko wtedy, gdy nie powstanie on z gotowych szablonów. Możecie napisać go sami bądź zlecić stworzenie zewnętrznemu partnerowi
  • zbiórka charytatywnaprojekt polegający na zachęceniu ludzi do przekazania pieniędzy lub przedmiotów na ważny cel.

Ukończony projekt musi uzyskać MINIMALNĄ LICZBĘ BENEFICJENTÓW (odbiorców) lub zebranych środków (w przypadku zbiórki charytatywnej), dla swojego formatu:

  • minimum 90 beneficjentów dla wydarzenia publicznego,
  • minimum 6000 beneficjentów dla reklamy społecznej ,
  • minimum 200 beneficjentów dla projektu technologicznego,
  • minimum 2000 PLN (kwota pieniężna lub wartość pozyskanych darów) zebranych podczas zbiórki charytatywnej.

Projekt powinien być przypisany do Instytucji, czyli np. szkoły, uczelni lub firmy, którą uczeń reprezentuje. Instytucję projektu można wybrać w formularzu „Zarządzanie” na etapie Inicjacji. Jeśli na potrzeby projektu tworzone są publiczne materiały promocyjne, np. fanpage na Facebooku, plakaty lub spot wideo lub występujecie w mediach to powinno być w nich zaznaczone, że projekt jest realizowany w ramach platformy Zwolnieni z Teorii.

ROLA MENTORA: Przez projekt prowadzi ucznia mentor wyznaczony w ramach platformy. Najczęściej są to finaliści poprzednich edycji Olimpiady. Zaangażowanie mentora we wspieranie powstających na Platformie projektów jest dobrowolne oraz nieodpłatne i jego pracy należy się szacunek. Nieodpowiednie zachowania względem mentora mogą skutkować sankcjami dla zespołu projektu, włącznie z zablokowaniem konta na Platformie.

ETAPY PROJEKTU:

  • Inicjacja,
  • Planowanie,
  • Realizacja,
  • Zakończenie.

Od momentu przejścia na etap Planowania Twój zespół ma 6 miesięcy na przesłanie formularza „Zarządzanie” na ostatnim etapie – Zakończeniu.

UKOŃCZENIE PROJEKTU W RAMACH PLATFORMY następuje poprzez finalne zaakceptowanie przez uczniów (kierownika) formularzy „Zarządzanie” i po wysłaniu formularza na etapie Zakończenia przez Kierownika Projektu.

Serdecznie zapraszam osoby realizujące lub pragnące zainicjować projekt na spotkanie 12.09.2018r do sali 20.

Koordynator w Szkole: Pani Anna Komoniewska

 

 

XVII EDYCJA SZKOLNEJ INTERNETOWEJ GRY GIEŁDOWEJ

Logo

ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W XVII EDYCJI SZKOLNEJ INTERNETOWEJ GRY GIEŁDOWEJ

W dniu 24 września rozpoczęła się rejestracja do Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG). Jest to największy projekt edukacyjny z zakresu edukacji giełdowej kierowany do młodzieży szkolnej. Do tej pory wzięło w nim udział niemal 260 tys. uczniów z całej Polski. W tym roku na najlepszy Zespół czeka nagroda w wysokości 10 tys. zł, a łączna pula nagród wynosi ponad 85 tys. zł.

Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Fundacja GPW. Partnerem strategicznym jest Fundacja im. Lesława A. Pagi. Projekt został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Finansów oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

Kto może wziąć udział w SIGG?

W SIGG mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i oddziałów gimnazjalnych, w zespołach liczących od 2 do 4 osób, pod opieką nauczyciela. W grze mogą uczestniczyć także uczniowie, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z zasadami funkcjonowania giełdy – dzięki kursom e-learningowym mogą uzupełnić wiedzę na ten temat. Gra jest dostępna dla uczniów z całej Polski, a udział w niej jest bezpłatny.

SIGG podzielony jest na etapy: 

  • Gra testowa: (22 października 2018 – 31 października 2018)
  • Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach (5 listopada 2018 – 11 stycznia 2019)
  • Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych (25 lutego 2019 – 29 marca 2019)
  • Finał w Sali Notowań GPW (17 kwietnia 2019)
  • E- learning odbywa się równolegle do gry i kończy klasówką on line przed rozpoczęciem ferii zimowych.

10 tys. zł dla najlepszych młodych inwestorów

Pieniądze na rachunku inwestycyjnym są wirtualne, ale do wygrania jest już prawdziwe 10 tysięcy złotych dla najlepszego zespołu. Przewidziano też nagrody pieniężne dla zespołów i nauczycieli, którzy zajmą kolejne miejsca na podium. Ponadto atrakcyjne nagrody rzeczowe zostały przewidziane dla osób, które osiągną najlepsze wyniki w kursie e-learningowym. Najlepsi będą mieli okazję zobaczyć Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie z bliska podczas Finału konkursu, który odbędzie się w Sali Notowań GPW.

Organizator w Szkole: Pani Anna Komoniewska

 

VIII Edycja Konkursu Naukowego E(x)plory

Nabór projektów do VIII Edycji Konkursu Naukowego E(x)plory będzie w tym roku trwać od 1 października 2018 do 31 stycznia 2019!

Logo

Główną ideą E(x)plory jest wspieranie zdolnych, młodych naukowców w realizacji innowacyjnych projektów naukowych, a także docieranie do szerokiego grona odbiorców, promowanie kultury naukowej i wzbudzanie naukowej ciekawości świata. Przełamujemy stereotyp, że nauka jest nudna, popularyzujemy innowacyjne badania, rozwijamy potencjał i pomysły młodych ludzi, tworzących nowoczesne technologie.

E(x)plory to niezwykły konkurs naukowy dla młodzieży w wieku 13-20 lat, do którego można zgłaszać pomysły z różnych dziedzin naukowych. Udział w konkursie jest bezpłatny. Formularz zgłoszeniowy na stronie www.explory.pl zostanie uruchomiony 1 października i będzie aktywny do 31 stycznia 2019 roku.

E(x)plory to możliwość zdobycia nagród finansowych dla laureatów – nawet 10 000 zł, nagród rzeczowych dla nauczycieli i bonów edukacyjnych dla szkół. Najlepsi młodzi naukowcy będą reprezentowali Polskę na najbardziej prestiżowych zagranicznych konkursach naukowych dla młodzieży, między innymi w USA i Rumunii. Uczestnicy Konkursu Naukowego E(x)plory mogą również wziąć udział w stażach badawczo-rozwojowych, które odbywają się w działach badawczo-rozwojowych firm technologicznych oraz instytucjach naukowych.

Ubiegłoroczna edycja E(x)plory cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Do Konkursu Naukowego zgłosiło się ponad 200 najzdolniejszych młodych uczniów z wszystkich regionów Polski, a nasi laureaci zdobyli nagrody na największych światowych konkursach naukowych: Intel ISEF w USA, Infomatrix w Rumunii oraz Expo-Sciences Europe w Rumunii.

Wszelkie potrzebne szczegóły dotyczące konkursu, nagród i procedury zgłoszeniowej znaleźć można na naszej stronie www.explory.pl w zakładce „Konkurs”.

Główne założenia w przystępnej formie prezentowane są w krótkiej animacji dostępnej na portalu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PS768pGY38o&feature=youtu.be